Sunday, June 10, 2012

Mountain Bike Maraton Dragomirna

In sfirsit o competitie ciclista pentru amatori si in Suceava: MTB Maraton Dragomirna. Evident ca nu am ratat un astfel de eveniment, m-am inscris din timp, iar in dimineata zilei de 9 iunie am fost prezent in parcarea de la Manastirea Dragomirna pentru preluarea pachetului de concurs. M-am vazut si revazut cu iubitori ai ciclismului din Suceava si judetele invecinate.
Dupa preluarea numarului am iesit la incalzire. Startul a fost decalat cu o ora in plus fata de ce s-a stabilit initial, insa tipul zboara repede. Soarele e sus pe cer si este arzator.

La ora 11 se da startul pentru cei inscrisi la tura lunga (45Km) printre care ma aflu si eu.
Se pleaca destul de tare dar o confuzie la prima intersectie parca mai domoleste ritmul. Imediat se intra pe prima rampa care are aproape 1km si inclinatie de vreo 7%. Aici cei mai buni se desprind si in curind ies din cimpul vizual.
Lipsa de antrenamet se simte imediat, iar pe parcursul cursei ma uit de mai multe ori daca nu cumva am facut pana de cauciuc de inaintez asa de greu.
Traseul este pe drumuri forestiere pietruite, in mare un traseu de viteza as spune.
Pe portiuni mari suntem feriti de soare datorita copacilor, insa au ramas citeva rampe in plin soare unde simti ca fierbi.

Pe la kilometrul 30 al cursei am avut crampe musculare destul de serioase, care m-au nevoit sa opresc fortat, intrind pe traiectoria altui concurent ce venea din urma mea si care a evitat acrosajul. Era vorba de Bogdan C. de la Botosani care imediat si-a dat seama ce-am patit si m-a ajutat cu un gel energizant cu carbo si vitamine. Tin sa-i multumesc pentru ajutorul acordat si sa-l felicit pentru ca desi a concurat cu o bicicleta foarte grea (vreo 16kg) a mers destul de bine chiar si in aceste conditii.
Am reusit sa merg in continuare pina la finalul cursei intr-un ritm destul de scazut.

Dupa ce am trecut linia de sosire ciclocomputerul arata urmatoarele date: